28.12.12

impian aku

Assalamualaikum.

Setiap daripada kita mesti ada destinasi yang sangat-sangat kita ingin lawati di bumi ini. Destinasi yang menjadi idaman kita sejak dari kecil lagi, destinasi yang kita hanya selalu lihat dalam televisyen, majalah dan surat khabar. Aku pun tak lari daripada ada perasaan macam tu. Dalam diri aku, ada satu tempat yang aku sangat ingin lawati. Aku tak tahu apa sebab konkrit yang menjadikan aku tersangat ingin ke sana, mungkin ni merupakan impian aku sejak dari kecil untuk melihat negara orang.

Dulu-dulu, masa kecik ada dua tempat yang aku impikan untuk pegi disebabkan pengaruh persekitaran. Alhamdulillah, satu dari tempat tu, aku dah berjaya menjejakkan kaki dan sedang "exploring" negara tersebut. Tapi satu lagi tu, inshaAllah, aku akan jejakkan diri ke sana satu hari nanti. Melihat kawan-kawan aku yang sudah berjaya menjejakkan kaki ke sana, buat aku rasa cemburu kadang kala tapi aku sangat bersyukur sebab aku maseh ada peluang untuk ke sana suatu hari nanti jika diizinkan dan Dia telah menyempurnakan salah satu impian aku. Alhamdulillah.

Mesti orang yang baca post ni akan tertanya-tanya apakah kedua-dua tempat tersebut. Jawapannya, satu mungkin anda tahu tapi satu lagi biarlah menjadi rahsia. Sesiapa juga yg tahu, silalah rahsia kan jawapannya. Hehe. Bila aku sampai ke sana nanti, barulah aku akan bagi jawapannya. Doakan aku berjaya ke sana ye.

Till then.

Khairy Khasimi

#destinasi #idaman #52726

No comments:

Post a Comment