29.12.12

alone

Assalamualaikum.

Ever since I entered Kolej MARA Kuala Nerang, I used to study with my friends, it's quite fun and helpful cause when you can't understand something, you can ask your friend, he/she will explain it for you. You can also talk with them whenever you felt bored or in need of little rest from studying. But here, it's really hard, studying alone makes me really lonely? It's really hard to study alone, whenever you didn't understand something, you need to read it again and again to understand it, nobody can't help you cause you're alone. It's makes me really frustrated.

Sometimes I just feel like I wanna quit this and go home. BM. Tapi kalau aku buat tu, aku mesti akan rasa menyesal seumur hidup aku sebab aku telah mensia-siakan peluang yang telah diberikan oleh Allah kepada aku. Jadi apa-apa pun terjadi, aku mesti belajar kerana aku tidak mahu menghampakan semua orang yang telah menyokong diri aku sejak kecil lagi terutamanya mama dan papa. Mereka lah antara sebab aku tak pernah putus asa, aku sentiasa berusaha kerana aku tahu, aku tak mampu menghampakan mereka dan aku tak mampu balas jasa mereka terhadap aku dengan benda lain, hanya dengan pelajaran aku mampu buat mereka bangga.

Cuma itulah, kadang-kadang bila anda berseorangan, macam-macam anda akan fikir. InshaAllah, aku akan cuba yang terbaik, aku akan cuba dapat markah yang terbaik untuk final semester 1 year 3 exam nanti. Harap-harap korang dapat doakan aku.

This song by Najwa Latif really help me. adaMu . I am sure He will help me. :)

Till then.

#exam #adaMu #alone

3 comments:

  1. Good luck kry. Do your best as you always did in the past. :)

    ReplyDelete
  2. kk!! aku igt aku sorg rsa bnd2 pelik nih!! uhuhuhu..great to know yg bkn aku sorg ja rsa kesorangan cmnih,hahah :P
    all da best in final yaw! moga kita suma bejaya,ameen

    ReplyDelete
  3. Acak. thanks bro. i'll do my best.

    Stdec: hahaha. kan??? mesti slalu rsa mcm ni kan. bosan kot sorang2! thanks. inshaAllah semua akan berjaya.

    ReplyDelete