18.11.12

Kawan

Assalamualaikum.

Kawan. Apa sebenarnya maksud nya? Aku pasti setiap daripada kita akan memberikan jawapan yang berbeza. Bagi aku, kawan ni orang yang melengkapkan hidup aku, orang yang aku boleh percaya, orang yang rapat dengan aku.

Kawan baik. Kawan baik aka best friend. Sememangnya semua orang akan cakap kawan yang kita paling rapat. Kawan yang kita boleh simpan rahsia kita. Kawan yang selalu kita akan contact. Kawan yang ada masa kita perlukan dia. Dan macam-macam jawapan lagi.

Kenapa aku tiba-tiba tulis pasal ni? Tiada sebab yang konkrit. Aku cuma mahu menceritakan hidup aku bersama kawan2 aku. Sesetengah orang, bila mereka berada dalam kumpulan kawan yang berlainan, mereka akan berubah personaliti mahupun fizikal. Kadang-kadang aku tak faham kenapa sebab aku tidak mengalaminya. Aku macam inilah, apa yang korang lihat aku, itulah aku. Aku tak pernah berubah personaliti bila berada di mana mana kumpulan kawan pun. Kesimpulannya, jadilah diri anda sendiri.

Apart from that, aku nak cerita la sket pasal kawan2 aku. Sememangnya setelah 20 tahun hidup kat dunia ni, aku ada ramai kawan, kawan baik, member, kenalan dan sebagainya. Bagi aku, kawan-kawan yang aku paling enjoy dengan dorang, semestinya member-member aku dekat kampung dan budak-budak batch aku.

Kalau member-member aku kat kampung, kitaorang akan selalu kuar malam-malam, lepak sampai pukul 1-2 pagi kat kedai kopi. Sembang2 kosong, kadang2 berfaedah. Hehe. Lepas tu seminggu sekali akan main futsal. Aku memang respect la kawan-kawan aku ni sebab kalau aku ada apa-apa masalah je mesti dorang akan tolongnya.

Budak-budak batch aku pun best gak lepak ngan dorang. Since kami sikit je, kami rapat la. Kami akan gurau-gurau dengan term-term kami sendiri yang bila orang lain dengar mmg tak akan faham la. Kadang-kadang cakap2 biasa pun guna term2 tu jadi orang lain tak faham la. Hoho.

Aku ada juga kawan yang aku suka kongsi rahsia, kawan yang aku percaya. Aku juga ada kawan yang bila aku gembira ataupun sedih, orang pertama aku akan beritahu dia. Mungkin dah jadi habit kot sebab dah lama kenal, dah lama jadi kawan baik. (:

Akhir kata, terima kasih kawan-kawan kerana menceriakan hidup aku. Cuma aku nak beritahu sikit, kalau kawan perlukan pertolongan, tolonglah dia, janganlah sisihkan dia.

Till then.

#kawan #sahabat #rakan #lepak

1 comment: