21.2.13

lfc

Assalamualaikum.

Kali pertama aku tengok Liverpool FC main masa UEFA Champions League Final Istanbul 2005 (Liverpool vs AC Milan) di mana Liverpool menang penalti. Lepas tgk game tu, di mana Liverpool buat comeback dari 3-0 ke 3-3, aku dah mula minat Liverpool. Sejak daripada tu, aku tak berpaling balik, aku support Liverpool sampai sekarang, tak pernah terdetik hati nak support team lain.

Tulah keajaiban Liverpool FC, daripada tertinggal 3-0, dpt kejar balek 3-3, dan sama juga masa FA Cup Final 2006, Millennium Stadium Cardiff. Tertinggal dan kejar balek sampai menang penalti. Itulah magic sebuah kelab bernama Liverpool.

Yup, memang sekarang, Liverpool in poor condition sikit disebabkan banyak masalah dalaman tapi sebagai seorang penyokong, aku masih percaya Liverpool dapat bangkit lagi. Biasa la penyokong kan, kadang-2 tensen juga tengok Liverpool main skrg, kadang-2 perform, kadang-2 tak. Tapi Liverpool dalam satu tahap nak bangkit balik dari beberapa insiden yang membuatkan kelab jatuh.

Sebagai penyokong Liverpool, kita kenalah bersabar, kejayaan takkan datang bergolek, kena usaha kan? mereka sedang berusaha lah tu. In Liverpool we trust.

Till then.

p.s: first time tulis pasal Liverpool sejak jadi fan selama 9 tahun.

No comments:

Post a Comment