3.12.12

hari jadi

Assalamualaikum.

Dia ni salah seorang kawan baik aku. Aku kenal dia masa buat Foundation in Science and Technology (FiST) kat Kolej MARA Kuala Nerang dulu. Mula-mula macam takut gak la nak kenal sebab budak Royal Military College (RMC) kan. Nampak macam tak peramah je mula2, first impression, biasa la tu. Hahaha. Tapi bila lama-lama lepak dengan dia ni, rasa macam banyak plak benda "in common". Rasa macam perjalanan hidup aku dengan dia ni lebih kurang je.

Perkara yang lebih buat kami jadi rapat, sebab kami ada kawan yang sama di institusi pengajian lain pada masa tu, pelik kan ayat ni? Ceritanya macam ni, aku ada sorang kawan kat salah satu IPT kat malaysia pada masa tu, dia pun ada juga kawan kat IPT yang sama. Bila ditanya-tanya, rupa-rupanya kawan aku tu kawan dengan kawan dia, in fact best friend. Masa tu la baru terfikir, kecil nya dunia ni. Kami banyak rancangan nak buat, nak pergi sana, nak pergi sini. Nak buat tu, nak buat ni. Aku pun masa kat KMKN dulu, banyak belajar dengan dia, terutamanya dalam pelajaran, banyak je tiru tutorial dia. Haha.

Kenapa aku tulis pasal dia ni? Hari ni bufday dia, sebagai kawan, aku ingin tujukan post ni istimewa kepada Mohamad Syahin bin Zaini. Moga-moga ko dipanjangkan umur dan dimurahkan rezeki. Moga-moga jumpa jodoh awal. Aku boleh je nak jadi pengapit ko! Haha.


Syahin yang belah paling kanan, guna gambar yang skema sket la. Haha. Cakap pasal hari jadi, teringat aku pasal bufday prank yang korang buat kat aku dulu, masa kat KMKN. Adoi, air stokin ngan telur busuk korang simbah atas aku. Tak pasal-pasal kena mandi buat kali ketiga hari tu. Tak expect pun korang nak buat prank macam tu sebab kali pertama dalam hidup aku kena macam tu. Tapi its really fun! Hehe.

Seronok juga, menulis tentang kawan-kawan kita ni. Mungkin selepas ini, post-post aku akan aku lebih banyak cerita tentang keluarga dan kawan-kawan aku. Selamat hari jadi juga kepada Syed Hilmi, kebetulan hari jadi dia sama dengan Syahin.

Till then.

#birthday #prank


1 comment: